SOL har två personer anställda för att sköta föreningens administration, de heter Peter och Anna.
De sitter på SOL:s kansli och är till för att hjälpa tränare, föräldrar och gymnaster med de problem och frågeställningar som dyker upp i samband med gymnastiken. De har hand om medlemsdatabasen (SportAdmin), fakturering av träningsavgifter, hemsidan och allt annat viktigt.
Tveka inte att höra av dig till dem vid minsta lilla frågetecken (kontaktuppgifterna hittar du nedan). Kika gärna in på kansliet och säg hej, så du får ett ansikte på dem, och de ett ansikte på dig. 🙂
Här hittar du mer info om kansliet och dess besökstider »
För besök: Västertorpsvägen (vid östra gaveln av Västertorpshallen)
För post: Personnevägen 90, 129 49 Hägersten
Telefon: 08 – 88 32 12
Tränartelefon*: 08 – 464 88 88
* Detta nummer är endast avsett för tränare och ska hållas hemligt.
SMS (endast SMS!): 070-253 97 94
E-postadresser:
kansliet@sol-flickorna.se
Officiell e-post som alla kan använda och som det går bra att lämna ut till föräldrar, etc. Kan läsas av både Anna och Peter.
ledare@sol-flickorna.se
Hemlig ledaradress som, liksom det hemliga ledartelefonnumret, enbart är till för tränare och ledare. Under perioder när det kommer mycket e-post till kansliet så kommer de att prioritera denna adress så att ledare får svar på förfrågningar så snart som möjligt. Kan läsas av både Anna och Peter.
ekonomi@sol-flickorna.se
Speciell adress för insändande av ekonomiska redovisningar eller liknande. Går bra att lämna ut till till exempel leverantörer eller lägerarrangörer som vill sända e-postfakturor. (Betalning för e-postfakturor som sänds till kansliet@sol-flickorna.se riskerar att försenas när det kommer mycket allmän epost.) Kan läsas av både Anna och Peter.
anna@sol-flickorna.se
Annas e-postadress som bara hon kan läsa. Används lämpligast för mail som bara berör Anna. Tänk på att mail till den adressen inte kan läsas eller åtgärdas av någon annan.
peter@sol-flickorna.se
Peters e-postadress som bara han kan läsa. Används lämpligast för mail som bara berör Peter. Tänk på att mail till den adressen inte kan läsas eller åtgärdas av någon annan.
Tänk på! Har du många frågor av olika typ, ämnesområden eller om det är Anna eller Peter som förväntas svara är det en fördel om ni delar upp dem i olika mail. Då kan de snabbare svara på de kortare frågorna och återkomma till de frågor som kansliet behöver arbeta lite mer med senare. Svar på komplexa mail tenderar att dröja tills de kan svara på hela mailet samtidigt.
Skicka inte e-post till både anna@sol-flickorna.se och peter@sol-flickorna.se. Då är det bättre att skicka till kansliet eller ledaradressen som båda ser och där båda kan se vad som är besvarat eller ej.
Kansliets mål är att, så snart som möjligt, kunna ge service till tränare, ledare, föräldrar och alla andra som hör av sig. De behöver dock få rimlig tid på sig att hantera olika uppgifter varför det alltid är viktigt att vara ute i god tid.
Räkna med att de kan behöva en vecka på sig för enklare svar och längre tid för till exempel bokningar eller betalningar av deltagaravgifter. För bokning av resor, boende etcetera kan ännu längre tid behövas för att de ska få så bra priser som möjligt.